Biroja platības – kā atšķiras A, B, C un D klases biroji, kas ir kopstrādes telpas un virtuālie biroji

Latvijas galvaspilsētā Rīgā, kas vienmēr bijusi valsts biznesa centrs, plaši pārstāvētas visa veida biroju telpas kopīgajā starptautiskajā klasifikācijā A, B, C un D.

 

biroju noma

A klases biroji
 
Tās ir telpas jaunos biznesa centros, kam raksturīga laba atrašanās vieta, laba transporta pieejamība, telpu individuāla dekorēšana vai ekskluzīvs dizains, konferenču telpu un zāles pieejamība saziņai ar VIPklientiem, pieņemšana, centralizēta piekļuve biroja aprīkojumam un sakaru iekārtām, arī optiskās šķiedras telekomunikācijas.
 
Biznesa centrs, kurā atrodas šāds birojs, ir aprīkots ar gaisa kondicionēšanas sistēmu, ātrgaitas liftiem, savu drošības dienestu, stāvvietām uz zemes un pazemes stāvvietām, kafejnīcām, automātiskajām dzīvības atbalsta sistēmām un piekļuves kontroles sistēmām biznesa centra ēkai.
 
Attiecībā uz šiem birojiem Rīgā tos var definēt ekstra klasi vai ekskluzīvu biroju.
 
Jāatzīmē, ka Rīgā nav daudz A klases biroju, jo pieprasījums pēc tiem nav liels.
 
B klases biroji
 
Plašāku izvēli Rīgā pārstāv B klases biroju telpas. Daudzējādā ziņā ir tuvu A klases telpām, bet parasti ne tik prestiža. Iespējams, tam nav tāda paša līmeņa dažu A klases pakalpojumu, un piedāvāto pakalpojumu klāsts nebūs tik plašs. Nereti B kategorijas darījumu telpas atrodas atjaunotos, specializētos biroju centros, arī rekonstruētās vēsturiskās ēkās, modernizētās ēkās no 1940. līdz 1990. gadiem, arī modernās un pilnībā aprīkotās administratīvās ēkās.
 
B klases biroju raksturīgās iezīmes ir kvalitatīva moderna apdare, plašs sniegto pakalpojumu klāsts un viss nepieciešamais veiksmīgam un cienījamam biznesam.Attiecībā uz šiem birojiem var izmantot definīciju uzņēmējdarbības klase.
 
C un D klases biroji
 
Būtībā C klases biroji kopumā var būt nedaudz zemāki par B klases telpām, tomēr tajā var būt pārstāvēts pietiekami plašs pakalpojumu klāsts.Trūkumi var būt atrašanās vietas problēmas, piemēram, attālums no biznesa centra, apgrūtināta vai neērta piekļūšana, nepietiekami attīstīta servisa infrastruktūra, ierobežota stāvēšana/bez auto novietošanas, lifts, drošība utt.C klases biroju saistošo pakalpojumu klāstā ietilpst:centrālā apkure, sakari, arī internets, koplietošanas vannas istabas telpas uz grīdas vai koridorā, ierastā ventilācijas sistēma, spēja uzstādīt individuālās apsardzes un trauksmes sistēmas, ēdamzāles vai kafejnīcas esamība.Bieži vien C klases biroji atrodas bijušo rūpnīcu administratīvajās ēkās, industriālajās zonās un tiek atjaunoti no lielām industriālām telpām, kas atrodas ārpus biznesa centra.
 
Neskatoties uz šiem trūkumiem, C klases telpas ir labi piemērotas arī veiksmīgai komercdarbībai.Tās izmanto uzņēmumi, kuriem nav nepieciešamas pārstāvniecības pilsētas centrā, kuriem viena vai otra iemesla dēļ ir ērtāk strādāt ārpus biznesa centra un kuriem nav prasību vieglai pieejamībai apmeklētājiem.Bieži vien šādas telpas var ievērojami ietaupīt uz administratīvajām izmaksām un saprātīgu pieeju izdevumu objektiem, būtiski nekaitējot pieejamībai un komfortam.
 
Līdz ar iepriekš minēto ir arī D klases biroji, kas parasti atrodas ievērojamā attālumā no biznesa centra, administratīvās ēkās, kurās joprojām ir novecojušas inženiertehniskās sistēmas, un nav modernu ērtību uzņēmuma vadīšanai.Parasti izcelsme ir saistīta ar 1990. gadiem, kad biroji tika būvēti uz nedzīvojamo telpu pamatiem.Parasti šīs telpas tiek piedāvātas bez renovācijas vai bez mūsdienīgas renovācijas.
 
Šādi biroji neatbilst mūsdienu starptautiskajiem standartiem, taču tos var iznomāt par vairāk nekā pieejamu cenu, kas padara tos pievilcīgus jaundibinātiem vai nepietiekami strādājošiem uzņēmumiem, kas nereti ir ērti noteiktas ģeogrāfiskās atrašanās vietas dēļ.
 
Biroju telpu piedāvājums – realat.lv/biroji
 
Pilna servisa biroji
 
Šādi biroji potenciālajiem klientiem tiek piedāvāti pēc principa vis iekļauts.Liels uzņēmums, vidēja organizācija vai mazs uzņēmums vienkārši apmaksā vienu rēķinu, un par to tas iegūst pilnīgi gatavu biroja vidi ar pilnu nepieciešamo pakalpojumu kopumu, piemēram:
  • Internets, WiFi, telefoni un līnijas
  • Biroja mēbeles
  • Ērta atrašanās vieta lielos biznesa centros
  • Piekļuve sapulču telpām
  • Sekretāru pakalpojumi
  • Kopīga virtuve ar ūdeni, tēju un kafiju
  • Darījumu atpūtas telpa, atpūtas zona
  • Biroja tīrīšana un uzturēšana
  • Piekļuve printeriem, skeneriem un kopētājiem
Vienlaikus īres maksā ir iekļautas visu komunālo pakalpojumu izmaksas, bet par palīgmateriāliem, piemēram, kafiju, arī zvaniem un dokumentu drukāšanu tiek iekasēta maksa atsevišķi.
 
 
Kopstrādes telpas
 
Pēdējo pāris gadu laikā kopdarbs jeb vieta, kur sadarboties, Rīgā ir kļuvusi ļoti izplatīta.Uzņēmējiem un ārštata darbiniekiem ir daudz izvēles iespēju.
 
Kopdarbs, vēsta Wikipedia, ir darba modelis, kurā dalībnieki, paliekot neatkarīgi un brīvi, savai darbībai izmanto kopīgas jomas.Arī telpas, ko izmanto šāda modeļa īstenošanai, sauc par kopdarbu;tos galvenokārt izmanto jaunpienācēji un ārštata darbinieki vai strādnieki un tirgotāji, kas uz neilgu laiku ierodas no citas pilsētas vai valsts.
Kopēji biroji parasti ir lielas telpas ar virtuvi un vienu vai vairākām sanāksmju telpām.Tās aprīkotas ar nepieciešamo biroja infrastruktūru no WiFi līdz printeriem un skeneriem.Kopīgajos kabinetos ir sekretāre, kas savienos līdzstrādnieku ar klientu, kurš piezvanījis, un nepieciešamības gadījumā pavadīs apmeklētājus uz rezervēto sapulču telpu.
 
Dažos semināros galvenā uzmanība tiek pievērsta pasākumu organizēšanai semināriem, lekcijām, konferencēm un jaunpienācēju konkursiem;dažiem kopdarbiem mērķauditorija ir ārštata darbinieki un nelielas komandas, kas strādā dažāda veida radošajās industrijās (grafiķi, tekstu autori, mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālisti, projektu vadītāji), piedāvājot viņiem ne tikai konferenču telpas, bet arī pilnībā aprīkotas fotostudijas.
 
Lielākā daļa kolaborantu atrodas pašā pilsētas centrā.Taču pēdējā laikā ārpus centra un vecpilsētas sākuši parādīties kopdarbi; šādas kopstrādes priekšrocība, pirmkārt, ir bezmaksas auto novietošanas iespēja.
 
Darba vietu var īrēt kopdarbā tikai uz stundu vai dienu (dienas caurlaides izmaksas būs ap 15 eiro).Tiem, kam nepieciešama regulāra darba vieta, ir vairāki iepakojumi, kas nepieciešamības gadījumā var ietvert neierobežotu darba vietu, stacionāru darbvirsmu, sanāksmju telpas, kopīgas virtuves un ēdamtelpas izmantošanu, arī pasta un juridisko adresi.Darba vieta kopējā birojā mēnesī var izmaksāt 100150 eiro.
 
Virtuālais birojs
 
Virtuāls birojs palīdz noturēt uzņēmuma darbību no attāluma, neprasot pastāvīgu personisku klātbūtni darba vietā.Visbiežāk standarta virtuālā biroja pakalpojumi ir šādi:
  • Juridiskās adreses īre un reģistrācija Rīgā;
  • Pasta adrese un korespondences pārsūtīšana: visu pastu, kas saņemts juridiskajā adresē, var pārsūtīt uz klienta izvēlēto adresi;
  • Virtuālā tālruņa numurs Latvijā:zvanot uz biroju, uzņēmuma partneri un klienti ierodas pie sekretāra, kurš pieņem zvanu un atstāj adresātam zīmīti, vai pārsūta zvanu uz izvēlēto tālruņa numuru;īpaši lieliem klientiem ir iespējams organizēt attālinātu zvanu centru;
  • Izīrē sapulču telpu: ja nepieciešamas tikšanās ar biznesa partneriem, uzņēmējs var izīrēt aprīkotu sapulču telpu sava virtuālā biroja adresē.
Virtuālais kabinets ir perfekts, pirmkārt, mazajiem un jaunajiem uzņēmumiem, kuriem nav nepieciešama personīgā biroja telpa, bet kuriem ir svarīgi, lai pilsētas centrā būtu adrese, kur saņemt saraksti, biroja tālruņa numurs pie sekretāres, un iespēja izmantot tikšanās telpu Rīgā.
 
Ārvalstu komersantiem, kuri plāno veikt uzņēmējdarbību Latvijā, virtuālais birojs Rīgā sniedz iespēju uzturēt uzņēmuma meitasuzņēmumu, filiāli vai pārstāvniecību, nepieņemot darbā vietējos darbiniekus un nepārmaksājot par dārgo telpu īri, vienlaikus nodrošinot piekļuvi saņemtajai korespondencei, vienlaikus saglabājot juridisko adresi un pastāvot vietējam tālruņa numuram.
 
Viena no galvenajām virtuālā biroja priekšrocībām ir būtisks uzturēšanas izmaksu ietaupījums salīdzinājumā ar fizisku biroju.
 
Cenas
Biroja telpu 1 m2 vidējās izmaksas Rīgā:
  • А clase € 12-18
  • В clase € 7-10
  • С clase € 4-8
  • D clase € 2-3

 

Pilna servisa biroja telpas
Plašs cenu klāsts atkarībā no ekskluzivitātes vietas un pakāpes; ļoti prestižos centros ar augstu komforta līmeni iespējams izvēlēties darba vietu par 250350 eiro mēnesī.
 
Kopstādreās telpas
Katrs kopstrādes telpu iznomātājs piedāvā pakalpojumu paketes atbilstoši savām cenām. Vidēji par nefiksētu vietu jārēķinās ar 78 eiro dienā, ap 100 eiro mēnesī. Parasti cenā iekļauj internetu, elektrību, kafiju utt.
 
Virtuālie biroji
Maksa par virtuālo biroju Rīgā ar biznesa adresi, pasta apstrādi un telefona zvanu saņemšanu maksās 50100 eiro mēnesī.
 
Biznesa centri
Biznesa centru, sanāksmju telpu, interviju telpu, konferenču telpu un semināru telpu izmantošanu regulē likme 2025 eiro stundā.